Škola pjevanja

subota, 29.11.2014.

Pučko otvoreno učilište Mali Lošinj i

Orpheus škola pjevanja iz Zagreba

organiziraju

 

Školu za otkrivanje glasa

(seminar pijevanja)

4-6 12. 2014.

 

Voditelj Baldo Mikulić prof.

Zainteresirani se mogu prijaviti u POU Mali Lošinj V. Gortana 32

ili telefonski na 051/231 173,

 

 

Od 4.-6. 12.2014.,  održat će se seminar pjevanja, pod vodstvom prof. Balda Mikulića. Tečaj pjevanja obuhvatit će vježbe pjevanja koje se temelje na metodi pjevanja  ²Škola za otkrivanje glasa²  te jednoglasno i višeglasno pjevanje.

 

 

Valborg Werbeck-Svärdström

 (1879-1972)

 

Valborg Svärdström bila je poznata švedska sopranistica, koja je zbog primjene pogrešne tehnike pjevanja izgubila glas. Njezina nastojanja da povrati glas, ne pomoću tradicionalnih učenja pjevanja njezina doba već pomoću novih shvaćanja koja bi omogućila dublje razumijevanje ljudskog glasa, dovela su je do vlastitog pristupa fenomenu glasa.

 

Pažljivo skladanim vježbama povratila je glas i postepeno razvila metodu "za otkrivanje glasa".

Tijekom rada u centrima za osobe s poteškoćama u razvoju postavila je osnove za terapijsku primjenu "Škole za otkrivanje glasa".

Ovo pionirsko djelo nosila je predano do kraja svog života.

 

      Škola za otkrivanje glasa

 

 

Danas kad je cijeli čovjekov unutrašnji razvoj pod jakim utjecajem materijalističkog svjetonazora, glazbena umjetnost omogućuje čovjeku ponovni susret s duhovnim. Pjevanjem se čovjek može uzdići iznad granica tjelesnosti, pronaći vezu sa svojim duhovnim bićem i svojim bližnjim, koristeći vlastito tijelo kao instrument.

 

Jedna od osnovnih pogreški koje prevladavaju u mnogim tehnikama za školovanje glasa je poimanje glasa kao proizvoda visoko organizirane materije, tj. kao stvari.

 

Međutim visoko organizirana materija nije ona koja stvara glas, već se glas (po svojoj prirodi nematerijalan) manifestira preko nje. 

 

U "Školi za otkrivanje glasa"

pjevanje se ne promatra kao rezultat

pojedinih organa ili dijelova tijela,

već kao izraz  cjelokupnog

čovjekova bića.

Glas, međutim, može biti "zatočen"

 

zbog fizioloških i drugih prepreka.

Kod ove  metode pjevanja takve

se prepreke nastoje otkloniti da bi se

ono sto je nazočno u svakom

čovjeku otkrilo.

Prema tome ljudski glas ne treba trenirati, školovati. Ono na što glas čeka jest oslobođenje, odstranjivanje prepreka koje ne dopuštaju da glas zazvuči u svojoj punini. Umjesto o školovanju glasa trebamo govoriti o njegovu oslobađanju ili, još točnije, o otkrivanju glasa.

 

Iako je "Škola za otkrivanje glasa" uglavnom orijentirana prema umjetničkom i pedagoškom radu, potpunija slika o njoj stječe se uzimanjem u obzir i  perspektive koju pruža terapijskom primjenom.